Het team van BI Consultants transformeert data in waardevolle inzichten voor klanten. Zij helpen bedrijven bij het definiëren van hun informatiebehoeften en ontwerpen op maat gemaakte BI-oplossingen, zoals dashboards en rapportages. Daarnaast zijn BI Consultants verantwoordelijk voor het adviseren van klanten.
Sinds 2020 is Bart werkzaam bij KPI Solutions als BI Data Engineer Wij hebben hem gevraagd om zijn werkzaamheden en ervaringen binnen KPI Solutions te delen.
Mijn huidige functie bij KPI Solutions is supportmedewerker binnen het team van BI Data Engineers. In deze rol ben ik voornamelijk verantwoordelijk voor het afhandelen van klantvragen, zowel via ons ticketsysteem als telefonisch. De klantvragen kunnen variëren van technische foutmeldingen in Power BI rapportages tot andere vragen die klanten hebben. Daarnaast ben ik ook betrokken bij het opstarten van onze connectoren, die zorgen voor de datareplicatie en ervoor zorgen dat de data uit verschillende softwarebronnen in Power BI geladen kan worden.
Voor mijn functie bij KPI Solutions heb ik HBO bedrijfskunde afgerond. Tijdens mijn studie volgde ik een minor in Smart Industry, waar ik kennismaakte met Power BI. Dit heeft mijn interesse enorm gewekt. Voor mijn afstudeerstage besloot ik verder te zoeken naar een stageplek die gespecialiseerd was in Business Intelligence en zo kwam ik terecht bij KPI Solutions.
In mijn rol als Business Support ben ik verantwoordelijk voor het afhandelen van klantvragen, zowel via ons ticketsysteem als telefonisch. Klantvragen kunnen variëren, van technische foutmeldingen in onze Power BI Dashboards tot andere vragen die betrekking hebben tot het gebruik van onze software en diensten. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het opstarten van onze connectoren, die essentieel zijn voor de datareplicatie en ervoor zorgen dat data uit verschillende softwarebronnen in Power BI geladen kan worden. Het werk is dus erg afwisselend, omdat ik zowel technische problemen oplos als operationele vraagstukken behandel.
Mijn gemiddelde werkweek begint meestal met het doornemen van de klantvragen in ons ticketsysteem, zodat ik prioriteit kan geven aan de meest urgente kwesties. Gedurende de week ben ik veel bezig met het oplossen van technische problemen die klanten ervaren, voornamelijk met Power BI Dashboards. Dit kan variëren van foutmeldingen tot vragen over functionaliteit. Daarnaast werk ik nauw samen met andere teams om ervoor te zorgen dat de data goed in Power BI wordt geladen. Elke werkdag is anders, afhankelijk van de binnengekomen klantvraen, maar het blijft altijd een dynamische en uitdagende dag!
Mis geen enkele vacature meer. Meld je aan voor onze Job Alert en krijg als eerste een e-mail bij nieuwe vacatures!