Bart in de spotlight 💡

Met wie hebben we het genoegen?

Wat heeft je interesse gewekt om voor KPI Solutions te werken?

Ik ben tijdens mijn studie bij KPI terecht gekomen. Destijds volgde ik een minor smart industry waarbij ik tijdens een opdracht kennis had gemaakt met Power BI. Dit had mijn interesse destijds zo enorm gewekt, dat ik tijdens mijn afstudeerstage besloot op zoek te gaan naar een stageplek waarbij men gespecialiseerd is in business intelligence, en in het bijzonder Power BI. Na wat speurwerk op internet kwam ik bij KPI Solutions uit, waarna ik gesolliciteerd heb en later gestart ben binnen het team Business Support. Als supportmedewerker ben ik voornamelijk actief in het juist afhandelen van klantvragen, zowel via ons ticketsysteem als telefonisch. Klantvragen kunnen erg variëren en dat maakt het werk ook interessant. Zo kunnen er technische foutmeldingen in een rapportage zijn die problemen veroorzaken, maar een klantvraag kan ook een hele andere kant uit gaan. Zo ben ik ook veel bezig met het opstarten van onze connectoren, die ervoor zorgen dat de datareplicatie kan worden opgestart en de data uit softwarebronnen in Power BI geladen kunnen worden.

Waar liggen de uitdagingen binnen deze functie?

Ik krijg er voldoening van om mensen (verder) te helpen. Als mensen bij support terecht komen hebben ze altijd een vraag óf een probleem. Het is voor mij dan weer een uitdaging om hen zo snel en goed mogelijk te helpen, zodat ze antwoord krijgen op hun vraag of een probleemoplossing. Doordat de diversiteit aan vragen en problemen op mijn afdeling zo breed is, zijn de functieprofielen achter deze vragen ook heel erg divers. Hierdoor heb ik met veel verschillende mensen, ook vanuit andere organisaties, contact. Deze samenwerking gaat eigenlijk altijd goed, doordat we samen met de klant gaan kijken naar een passend antwoord of een juiste oplossing. Door dit vele contact met klanten, en tevens ook met collega’s, is er veel informeel contact en dat bevordert de werksfeer! Het leuke aan mijn rol is dat je de organisatie erg goed leert kennen. Er kunnen vragen komen vanuit verschillende klanten, waardoor je ook veel dient te schakelen met de projectleiders en accountmanagers van deze klanten. Hierdoor werk ik veel samen met vrijwel alle collega’s binnen onze organisatie, waardoor ik hen ook goed leer kennen.

Zijn er specifieke dingen veranderd sinds je bij KPI Solutions werkt?

Toen ik begon waren er ongeveer 15 werknemers en dat is inmiddels verdubbeld naar meer dan 30. Ook zijn er inmiddels teams gevormd, terwijl in het begin juist iedereen los van elkaar functioneerde en vaak dezelfde werkzaamheden uitvoerde. De veranderingen naar teams is daarom heel groot geweest en heeft een grote impact gehad op de organisatie. Binnen de afdeling is ook het een en ander veranderd. We hebben een nieuw ticket systeem geïmplementeerd voor support wat ons werk een stuk overzichtelijker maakt, en daarnaast hebben we meer capaciteit gekregen op deze afdeling. De groei van KPI Solutions is dus op zichzelf al een grote verandering, maar heeft voor onze afdeling voor nog meer veranderingen gezorgd.

Hoe zie je de toekomst van KPI Solutions voor je?

Het fundament staat nu. We zijn natuurlijk nog met veel processen bezig om alles nóg beter en efficiënter te maken, maar de structuur en organisatie staat stevig. Ik denk dat we nog harder kunnen groeien als we meer uitvoerende krachten krijgen, zoals Business Intelligence consultants. Laten we daar nou net vacatures voor open hebben staan 😉.

Ook heb ik natuurlijk een eigen toekomstvisie. Je kunt binnen KPI heel open zijn over wat je doelen zijn en waar je graag naar toe wilt. Er moet natuurlijk wel ruimte voor zijn, maar de mogelijkheden zijn er.

Zo wil ik zelf graag doorgroeien naar Business Intelligence Specialist in de toekomst, om ook echt grote projecten op te gaan pakken. Maar voor nu nog even support uitspelen! Support biedt echt een goede basis, omdat je op deze functie veel processen en klantproblemen behandelt. Maar echt de verdiepingsslag kun je maken als Business Intelligence Specialist door een project op te pakken, zelf met de klant in gesprek te gaan, het uit te voeren et cetera. Daarnaast lijkt het me ook interessant om strategisch betrokken te zijn bij bedrijven. Dus door samen naar de rapportage te kijken, punten te analyseren en advies te geven over hetgeen wat je ziet. Dus meer de bedrijfskundige kant.

Veel bedrijven maken nog gebruik van Exceldocumenten en zijn nog niet datagedreven. Ik denk dat veel bedrijven gaan inzien dat datagedreven werken hun veel tijd en efficiency gaan opleveren, en daardoor de overstap gaan maken om tóch datagedreven te gaan werken. Bijvoorbeeld met Power BI. Dus ik zie de markt alleen maar groeien de komende jaren.

Bakje koffie drinken? ☕

Thee mag natuurlijk ook.

Keep in touch

Mis geen enkele vacature meer. Meld je aan voor onze Job Alert en krijg als eerste een e-mail bij nieuwe vacatures!Â