Nina in de spotlight 💡

Met wie hebben we het genoegen?

Nina, hoe zag het vervolg na je studie eruit?

Na mijn studie bedrijfskunde ben ik nog een traineeship gaan volgen waarin ik mijzelf heb gespecialiseerd in Business Intelligence. Via dit Traineeship ben ik uiteindelijk bij KPI Solutions terecht gekomen . Na enkele gesprekken met de eigenaren ben ik toentertijd gestart als zesde werknemer bij KPI Solutions in de rol van Business Intelligence Consultant. In deze rol ontwikkel ik dagelijks rapportages in Power BI voor onze klanten, maar ben ik ook actief betrokken bij de ontwikkeling van andere toepassingen middels het Power Platform van Microsoft.

Naast Business Intelligence Consultant ben ik ook onderdeel van ons Business Development Team. Dit zorgt ervoor dat ik ook veel in contact sta met potentiële klanten en mij actief bezig houd met het voeren van gesprekken en uitvragen van de klantwensen. Ik ben dus ongeveer evenveel in de feitelijke uitvoer betrokken als in het voorstadium.

Vanwege mijn ervaringen binnen de organisatie en in Power BI begeleid ik tevens nieuwe medewerkers die bij ons starten. Mijn collega verzorgt dan een geheel inwerktraject, maar na die periode zorgen we ervoor dat startende collega’s voldoende begeleiding krijgen binnen ons team. Op die manier begeleid ik nieuwe Business Intelligence Specialisten in de uitvoer van de projecten en het voeren van gesprekken met onze eindklanten.

Het Microsoft Power Platform, wat is dat precies?

Microsoft Power BI is een van de vier componenten van het Microsoft Power Platform en is onze standaard rapportagetool. Daarnaast bestaat het Power Platform uit Microsoft Power Automate, waarbij iemand middels flows bepaalde processen kan automatiseren. Tot slot is er nog Power Apps, iets waar ik binnen onze organisatie gespecialiseerd in ben. Power Apps is een low-code programma waarmee we bedrijfsspecifieke applicaties kunnen ontwikkelen. Bijvoorbeeld om (interne) processen makkelijker te maken, te automatiseren of te gebruiken als bron voor een Power BI rapportage. Bijvoorbeeld onze declaratieapp, waarmee medewerkers eenvoudig declaraties kunnen indienen en dit direct in het boekhoudsysteem van de organisatie terecht komt. Bij het ontwikkelen zorg ik er hierbij voor dat de juiste databronnen gekoppeld worden in de app, de app juist opgebouwd wordt, deze gebruiksvriendelijk is én uitgerold wordt binnen de organisatie waarbij alle medewerkers snappen hoe deze app werkt.

Dat is vast een uitdaging soms?

Jazeker, maar dat maakt dit werk ook leuk. Het klinkt misschien een beetje cliché, maar de meeste voldoening komt voort uit tevreden klanten. Ik heb natuurlijk veel intensief contact met klanten, waarbij je in sommige trajecten klanten wekelijks spreekt. Als je hen dan blij en tevreden ziet bij oplevering, en onze oplossing de organisatie écht helpt, geeft dat een heel goed gevoel. Door het intensieve contact met onze klanten, en tevens ook collega’s, ontstaat er overigens een fijne werksfeer. We zijn een open, directe en transparante organisatie en ik denk dat onze klanten ons ook op deze manier zien. Samenwerking verloopt daardoor ook altijd erg prettig en dat bevordert onze samenwerking intern natuurlijk ook.

Welke veranderingen heeft KPI Solutions doorgemaakt sinds je komst?

Als ik me besef dat ik de vijfde werknemer was, dan is er natuurlijk een hoop veranderd in de tussentijd. Ik kan me goed herinneren dat ik voor het eerst binnenkwam en er toen slechts drie bureaus in een grote lege ruimte stonden. Nu hebben we zeven verschillende ruimtes binnen het kantoorpand waar we nog altijd zitten, en heb ik er meer dan 30 collega’s bijgekregen. 

Maar er zijn ook echt organisatorische zaken veranderd, zoals in onze interne processen bijvoorbeeld. In het begin is alles makkelijk te overleggen met een kleine groep, maar nu er zoveel mensen zijn is dat simpelweg niet meer haalbaar. Daarom zijn we bezig met het definiëren en verbeteren van processen. Binnen KPI is er veel ruimte om hierin mee te denken, in welke rol je ook zit. Daarnaast werken we nu in teams en proberen we de agile filosofie te hanteren, dus plannen we bijvoorbeeld veel in sprints. Dit houdt werken overzichtelijk en stelt ons in staat onze klanten op een persoonlijke manier te blijven bedienen, ondanks onze harde groei!

Bakje koffie drinken
met Nina? ☕

Thee mag natuurlijk ook.

Keep in touch

Mis geen enkele vacature meer. Meld je aan voor onze Job Alert en krijg als eerste een e-mail bij nieuwe vacatures!Â